Verkoop

Vos & Caaf in Blaricum

Vos & Caaf in Blaricum is een vrolijk prentenboek op rijm, geschreven door de Blaricumse Jeannette Vos en getekend door Gitte Spee uit Laren. Voor in het boek staat een fietsroute van de tocht die Vos & Caaf per bakfiets afleggen. Achterin staan feiten en weetjes over Blaricum.
Hét kinderboek is te koop bij de Blaricumsche Boekhandel. De prijs bedraagt € 19,50. De opbrengst wordt besteed aan boeken voor kinderen met dyslexie op taalzwakke scholen in Nederland.

Eemnesser namenboek

Verklaringen van plaats-, veld-, water-, huis- en straatnamen.
Bij gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de Historische Kring Eemnes in 2019 is in 2017 het idee ontstaan om alle in Eemnes bekende, maar inmiddels ook (bijna) vergeten benamingen van stukken grond, landerijen, wateren, straten, paden en huizen te beschrijven.

Boek over Roelof Visser

Pionier van de Nederlandse omroeptechniek. Als eerste radiotechnicus van de N.S.F.-Radio is Roelof Visser medeverantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de radio in Nederland. Zijn zoon Wim Visser (1928-2023) heeft hier een boek over geschreven. De prijs is € 29,95. Te koop bij de HKB.

B17 - Op het oog gewone huizen

In deze tweede druk van 'Op het oog gewone huizen' zijn een tweetal verhalen toegevoegd nl. Binnenweg 7 en William Singerweg 7. Deze zijn oorspronkelijk geschreven door Ron van den Berg en voor dit boekje bewerkt door Jan Greven. In het boekje wordt beschreven wat er is gebeurd in Blaricumse huizen gedurende de Tweede Wereldoorlog. Het is een bloemlezing van huizen en gebeurtenissen.
Naam: Op het oog gewone huizen - tweede druk
door Jan Greven & Gerbe van der Woude
Prijs: € 10,-
Bestelcode: B17

B15 - Boekje over de erfgooiers

De Stichting Stad en Lande van Gooiland heeft een nieuw boekje over de geschiedenis van de erfgooiers uitgegeven. Het boekje (48 pagina’s full colour; formaat 21 x 21 cm.) is o.a. te koop bij de Historische Kring Blaricum.
Naam: Erfgooiers
Stad en Lande van Gooiland
Prijs: € 9,95
Bestelcode: B15

B16 - Boek van Frans Ruijter

In navolging van het eerste boek van Frans Ruijter ‘Heb je nog nieuws...?!’ is een vervolg verschenen met de titel ‘Geboren en getogen in Blaricum’. In deze uitgave staan wederom gebeurtenissen en wetenswaardigheden vermeld die Frans in de periode 2012-2018 voor dorpsblad hei & wei heeft geschreven.
Naam: Geboren en getogen in Blaricum
door Frans Ruijter
Prijs: € 24,95
Bestelcode: B16

Boek over Blaricumse molens

Martin E. van Doornik heeft een boek geschreven over de geschiedenis van het dorp Blaricum en de molens die daar hebben gestaan. De titel luidt ‘Van standerd tot zeskant in Blaricum’. Klik hier om het boek te lezen.

Tijdschrift Historische Geografie

Tijdschrift voor Historische Geografie (THG) is hét vaktijdschrift over de geschiedenis van het cultuurlandschap van de Lage Landen, inclusief de steden. Het verschijnt vier keer per jaar en is rijk geïllustreerd.

B10 - Boek: ‘Van Hout naar Brons’

De auteur Hans Brölmann heeft in het boek ‘Van Hout naar Brons’ vastgelegd hoe de houten, reeds aangetaste Erfgooiersboom vervaardigd in 1971 door de kunstenaar en erfgooier Gerardus Lanphen (1932-2009), werd vereeuwigd door een replica in brons te gieten (1985).
Naam: Van Hout naar Brons - Hans Brölmann
Verslag over de Erfgooiersboom
Prijs: € 32,50
Bestelcode: B10

Naam: BEL fietsroute(s)
van de gezamelijke Historische Kringen
Prijs: € 2,50
Bestelcode: B14

Naam: Tussen Vecht en Eem
Themanummer Kunst en architectuur in Blaricum
Prijs: € 7,50
Bestelcode: B13

Naam: Gevelstenen in Blaricum
beschrijving met plattegrond
Prijs: Gratis
Bestelcode: B12

Boek: ‘De hut van Mondriaan’

Het rijk geïllustreerde boek ‘De hut van Mondriaan, Laren-Blaricum 1914-1919’ vertelt het verhaal van Piet Mondriaan in het Gooi gedurende de Eerste Wereldoorlog: wie hij ontmoette, waar hij woonde en werkte en zijn rol bij het oprichten van de kunstbeweging De Stijl.

Naam: Bijzonder Blaricum - G. van de Pol

Naam: 'Alles over hooibergen' van Suzan Jurgens
Prijs: € 10,-
Bestelcode: B05

B04 - “Heb je nog nieuws...?!”

Na het overlijden van Jan Rigter in 2001 is Frans Ruijter, op aandringen van Adrie van Zon, begonnen met het schrijven van stukjes voor ‘hei en wei’. Ook deze stukjes gingen weer over Blaricum en zijn inwoners in heden en verleden. Het bestuur van de HKB heeft gemeend om in het kader van haar 30-jarig jubileum deze stukjes, met toestemming van de redactie van ‘hei en wei’, uit te geven in het boek “Heb je nog nieuws...?!”. Als je Frans in het dorp tegenkomt is dat vaak zijn eerste vraag...
Naam: Heb je nog nieuws...?! door Frans Ruijter
Prijs: € 24,95
Bestelcode: B04

Bestelcode: A11

Bestelcode: A10

Bestelcode: A09

Bestelcode: A08

Bestelcode: A06

Bestelcode: A05

Bestelcode: A04

Bestelcode: A02

Bestelcode: A01

Boek: 'Poëtische wandeling'

Uitgeverij Noord-Holland heeft het boekje 'Poëtische wandeling door Laren en Blaricum' uitgegeven. Het is samengesteld door Margriet de Koning Gans. Prijs € 22,50. Verkooppunten: Brinkhuis Laren, bibliotheek Huizen, uitgeverij Noord-Holland.

Naam: Kroniek deel 2 van 1905-1912
Prijs: € 12.50